We zijn dit weekend in Diepenveen. Ik wil mijn fotoserver (met over een paar weken de foto’s van de kleine) toegankelijk maken vanaf de computer van Han en Margo. Daarvoor mag ik Ziggo bellen. Ik vreze met grote vreze!
De 1e lijn van de helpdesk weet niet wat een VPN verbinding is. Wel krijg ik terug: Wij blokkeren niets, dus het ligt ergens anders aan…
Mijn eigen IT-steun-en-toeverlaat Corné zoekt zich suf, maar kan niets anders vinden van dat het ergens bij Ziggo blijft steken. Terwijl ik opnieuw aansluit in de wachtrij zingen de Rolling Stones enthousiast: I can’t get no satisfaction… kiezen ze deze muziek bewust?
Alexander den Hartog van de helpdesk belooft me nog diezelfde middag terug te bellen met het resultaat van zijn zoektocht. We zijn nu ruim 60 uren verder en dat is nog steeds niet gebeurd.
Navraag bij de heer Kuipers. Die gaat in dit forum op zoek naar het antwoord. Tsja. Zover was ik zelf al. Ik wil graag de 2e lijn spreken. Die raadpleegt hij zelf even. En die verwijst me naar mijn eigen IT-ondersteuning. Tsja… De heer Kuipers belooft de 2e lijn mij te laten bellen met onderbouwing waarom zij mij niet ondersteunen. Dat is nog steeds niet gebeurt. We zijn nu ruim 48 uur verder…
Madonna zingt ondertussen: Life is a mystery… Ik kan dat alleen maar beamen [buh-aamen]. Of die fotoserver gaat werken… ik weet het nog niet.